Wednesday 15 June 2011

suratan atau kebetulan... ?

Assalamulaikum.. hai.. ^_^
Tajuk di atas mungkin tajuk yg mungkin menarik perhatian para pembaca kn, kn, kn.. huhuhu..
bukan ape, saya sekadar mahu berkongsi jer.. hehe.. (segan plk.. :P)
Korang nak tahu x, saya ni suka kat seseorang tu tp saya tahu dy ni suka kat orang lain ..
Bila saya tahu saya xlah cemburu dan sakit hati tetiba macam tahap gaban,
cuma saya tumpang gembira je kerana seseorang yg dy suka tu kenalan rapat saya jgk,
Saya xkisah kalau diorang bersama kerana sebagai kawan suka dan duka hnya mampu mendoakan kebahagiaan mereka sahaja,, (sebenarnya hati sedih juga, tipulah kalau x sedih, huhuhu)

Walau ape2 hal pun, saya kene dan terpaksa menghilangkan perasaan ni kerana saya x mahu, pintu hati saya tertutup untuk org lain hnya kerana dy,, huhuhuhu... tapi, mungkin mengambil masa yg lama nak melupakan si dy.... alahai,, sedih plk hati ni, nak wat cmne kn, kn..
Jodoh pertemuan semua di tangan Tuhan, kita hanya mampu berusaha, berdoa dan tawakal saja.. ^_^
dalam hal ni hnya kata hati saya yg boleh berkata2,

kata2 ni khas untuk si dy ikhlas dr lubuk hati saya,
(awak, walaupun saya tahu mungkin kita tidak ditakdirkan untuk bersama tetapi saya bahagia untuk awak kerana hati saya akan merasa gembira dan senang hati bila nampak awak gembira bersama si dy yg awak suka, saya tahu perasaan sayang dan cinta terhadap seseorang itu tidak boleh dipaksa, tp saya pasrah, mungkin Allah lebih mengetahui ape yg terbaik tuk diri saya, saya harap awak hidup bahagia di dunia dan di akhirat.)

Saya rasa itu saja yg mampu saya kongsikan.. hal ni sebenarnya dah lama berlalu cuma tiba2 terkenang semula plk.. hehe.. :P
Dalam hal ni suratan dan kebetulan adelah sesuatu situasi yg berbeza,
Alangkah bahagianya kalau impian kita untuk bersama dengan dy menjadi suratan.. huhu.. (INSYAALLAH)
Tp kalau kebetulan mungkin ade sebabnya Allah menemukan dgn si dy yg kita xkenal atau pun kita kenal...
jadi, setiap titik pemulaan hubungan kita ade kisahnye..
Allah lebih mengetahuinya dan ape yg terbaik tuk diri kita semua .... ^_^
Renung2knlah.....  

No comments:

Post a Comment